TECHitMedia.NET

Бъди в крак с технологиите!

Шеф в Ubisoft е убеден, че геймърите трябва да забравят вече физическите копия на игрите

Сподели с приятели.

Един от по-безсмислените спорове появил се напоследък в публичното пространство е за притежаването физически на една игра срещу това да нямаш собственост над играта, например чрез някоя от абонаментните услуги. Изглежда темата се дискутира живо понеже наскоро от GamesIndustry.biz за мнение по въпроса са запитали Филип Тремблей, който отговаря за абонаментите в Ubisoft. Говорейки за Ubisoft+ – абонаментната услуга на френската компанията, Тремблей споделя, че притежаването на физическо копие на видеоигра трябва да си остане навик от миналото. С възможността за запазване на прогреса, така или иначе събирането на дискове било безсмислено обобщава той.

„Едно от нещата, които отчитаме е, че геймърите са свикнали, подобно на това с DVD-тата, да притежават и си имат игрите си. Това е потребителския навик, който трябва да се промени“, отговаря Тремблей. Той продължава с това, че същото така или иначе се е случило вече с колекцията им от CD-та и DVD-та. И промяната в това отношение се случва много бавно. Голямото предимство, смята той е, че не губиш прогреса си – сейв файла си е там, където трябва да е и не е изтрит. „Не губиш това, което си създал в играта или нивото ви на ангажираност. Така че става дума за това, че трябва да започнете да се чувствате комфортно с това, че не притежавате вашата игра“. Разбира се, че работата му на Тремблей е да убеди хората да се абонират за услугата на Ubisoft, за да играят дадена игра, вместо да си я купят. Друго предимство тук, счита Тремблей е, че плащаш, когато ти се доиграе, и когато вече не ти се играе – спираш да плащаш.

Но в цялата ситуация има и негативи, които не могат да се пренебрегнат. Една част от тях например произтичат от това игрите да са в облака единствено. Какво става в такъв случай по въпроса с презервацията на гейм историята. Подобно и на услугите за телевизионен и кинострийминг дали дадено заглавие ще продължи да се предлага или не зависи от различни бизнес маркери, като степен на ангажираност, брой гледане/употреба в течение на времето и други условия, които нямат нищо общо с неща като художествена стойност на дадения продукт например. Подобни стрийминг платформи често премахват заглавия от каталозите си поради различни причини, гейм сървъри биват изключвани. През миналата година например Disney+ и Hulu обявиха, че премахват множество заглавия от стрийминг платформите си заради икономии, които трябвало да направят. Между тези заглавия е и сериал по „Уилоу“, а премахването му идва едва половин година след края на излъчването на последния му епизод.

Глория Ливайн от 80.lv пък привежда случай от миналата година, който породи много дискусии в Интернет, когато потребител на Ubisoft+ получава писмо, че регистрацията му в услугата ще бъде закрита поради неактивност на акаунта.

„По-късно от компанията разясниха, че акаунти с игри избягват закриването поради неактивност, но идеята вече се зароди у мнозина: дадена компания може да те раздели с това, за което си платил“, пише Ливайн.

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *