TECHitMedia.NET

Бъди в крак с технологиите!

Spider-Man 2 на Marvel – очаквано добра игра

Сподели с приятели.

Тази година има необичаен брой страхотни премиери на ААА игри, но нито една от тях не е създадена от вътрешните студия на Sony. През есента те решиха да поправят това, като пуснаха едно от най-очакваните продължения. В Marvel’s Spider-Man 2 всичко стана по-голямо и по-богато: градът е по-голям, зрелището е обърнато на максимум, бойната система е добра както винаги. Играта не е приятна изненада като първата част – тези, които са играли Marvel’s Spider-Man и клона за Майлс Моралес, няма да бъдат изненадани от новата игра. Това обаче е случаят, когато е достатъчно да се съсредоточиш върху достойнствата на предишните части и да развиеш най-добрите им елементи, вместо да измисляш нещо съвсем ново.

В полет

Макар че първата част свърши чудесна работа, позволявайки на играчите да се почувстват като Спайдърмен (колкото и банално да звучи това), продължението разполага с още повече свобода и възможности. Градът се е разраснал значително – четиринадесет квартала вместо девет, включително Куинс и Бруклин. Прелитането между къщите с паяжина се случва по-често и е по-дълго, но разработчиците са намерили елегантно решение – те са снабдили главните герои с паяжинови крила. Намирайки се във въздуха, във всеки един момент можете да натиснете съответния бутон и като летяща катерица да се движите из града по-бързо от обикновено. А за да бъде скоростта още по-висока, летите във въздушни тунели, видими само за главния герой.

Малко е жалко, че използването на обикновена мрежа в повечето случаи не е толкова ефективно, колкото летенето с крила, но с времето се свиква. Понякога се придържате към сградите и тичате по стените, за да се качите на покривите. Понякога изпускате крилата си – например когато до моста има дълъг път и трябва да пресечете река. Начинът, по който анимациите плавно преливат една в друга, не спира да впечатлява: човекът паяк прави различни салта във въздуха, придържа се с паяжината си не към въздуха, а към предметите около него. С всичко това можеше да се похвали и първата част, но самото появяване на крила в продължението и възможността за мигновено преминаване от тях към паяжината и обратно превръща Marvel’s Spider-Man 2 в игра, която заслужава да бъде наречена продължение.

Тази свобода на действие прави изследването на града по-забавно от преди, макар че съдържанието му все още не е много впечатляващо. Във всеки момент (дори докато летите) можете да натиснете десния стик и да сканирате района, откривайки всевъзможни предизвикателства, чийто брой нараства с напредването на историята. Най-интересните от тях са второстепенните мисии, като някои от тях изобщо могат да се нарекат миниразкази, макар че има и някои не дотам забавни мисии. Но дори и в последните има или забавни диалози, или сърцераздирателни моменти.

Извън „страничните задачи“ нещата стоят по-сериозно: отначало ви предлагат да събирате кристали със спомените на Сандман, после да търсите скривалищата на чичо Майлс, да снимате забележителности, да участвате в миниигра с унищожаване на повредени атоми в генетичните кодове, да събирате разноцветни паяци-ботове… За всичко това получавате ценни ресурси за подкачване, а за изпълнението на всички задачи от една категория ви обещават да получите по един костюм, но това не са дейностите, върху които се концентрирате по време на прохождането. Няма такова нещо, като  да решите да тръгнете на мисия, за да намерите всички паякообразни – просто правите нещо по пътя към следващата мисия.

Миникартите и фактът, че подобни дейности са подчертани в града и привличат вниманието към себе си, са достатъчни, за да не се отключва картата на света почти никога. Дори да сте изпълнили много мисии в даден район и да сте отключили бързото пътуване там, пак няма да искате да го използвате – твърде забавно е да се лети. Но все пак не можеш да се сдържиш от усещането, че отвореният свят тук е създаден само заради летенето, а разработчиците са помислили за всичко останало почти на последно място. От време на време гражданите съобщават за престъпления в Ню Йорк – някой продава оръжие, открадната е кола, цистерна с бензин е на път да избухне – но в един момент спираш да обръщаш внимание на всичко това.

Графика е чудесна. Когато се движите из града, играта впечатлява с мащаба си, включително и с диапазона на рисуване. Когато преминавате през мисии, тя впечатлява с ефектни кинематографични епизоди. Всичко изглежда много скъпо и богато, както и трябва.

Време е за битка

Но винаги нямате търпение да се биете, особено когато спечелите много точки за умения и си купите нови движения. В Marvel’s Spider-Man 2 има двама главни герои – можете да играете сюжетни мисии с единия или с другия, но в отворения свят можете да превключвате между тях свободно. Наборът от бойни умения също се различава. Питър използва техники, наричани механични паякови крака зад гърба му: той се втурва напред с тях, прави светкавични удари, хвърля мишени и т.н. Уменията на Майлс са свързани с електричеството: биошокът предизвиква удар в избраната цел, земният шок изпържва всички, стоящи в малък радиус, и т.н.

Някои от най-добрите нововъведения са безпрецедентни джаджи, които правят схватките още по-зрелищни и хаотични. Достатъчно е да споменем ласото на паяка – устройство, което привлича не само намиращите се наблизо противници, но и предмети като кофи за боклук, капаци на шахти и бетонни греди. Натиснете два бутона и всичко се слива в една купчина, а враговете получават щети от сблъсъците помежду си и от боклуците, лежащи на земята. Не толкова ефектен, но все пак полезен, е салтото, което подхвърля целите наоколо, позволявайки ви да извършвате серия от ритници във въздуха и да хвърляте враговете на земята.

Играта ви подтиква да използвате всички тези умения и приспособления – дори на средно ниво на трудност едва ли ще издържите дълго, ако монотонно избивате всички с обикновени атаки. Тук много рядко е възможно да попълвате здравето си – героят пести енергия с удари и затова трябва не само да сте активни, но и да елиминирате мишените възможно най-скоро, особено когато започнат да пристигат подкрепления. Бойната система впечатли с плавността си и в първата част, но тук буквално предизвиква възторг, когато започнете да жонглирате с всички джаджи и способности. Комбинации от удари, замахвания, паяжини, обезоръжаване на враговете, автоматично свързване на противника с успешен уклон, парирания – тук има цяла планина от възможности, но за да ги използвате, са необходими много малко бутони.

Скритите епизоди се завръщат, но скритото преминаване е незадължително – предлага ви се да започнете да прочиствате стаята тихо, а след това ще върви, както върви. И тук не липсват нововъведения, основното от които е възможността да изстреляте паяжина в отсрещната стена, за да създадете своеобразен мост. Ако предпочитате тайно да привличате мишени и да ги завързвате за тавана или стълбовете, на които седите, ще искате да използвате този конец постоянно – той открива допълнителни възможности за тихо претърсване на помещенията, като добавя динамика дори на такива епизоди.

Историята

В сюжетната кампания с разнообразието всичко е чудесно – ту ще започне гореспоменатата стелт игра, ту ще прекарате десет минути в разглеждане на специалните ефекти в духа на холивудските блокбастъри, ту ще започнете тихи мисии – например такива, които разказват за миналото на героите. Един от главните герои този път е Хари Озбърн, стар приятел на Питър от училище, който е бил неизлечимо болен преди експериментите на баща му върху него. Историята е стара като света – имаше я в комиксите и във филмите – но тук получавате нов поглед към нея благодарение на перфектно разкритите герои и цялостната душевност на историята.

Историята успешно съчетава епизоди, включващи Питър и Майлс. Първият вече е пораснал и е сериозно ангажиран с живота си – първо не успява да си намери работа като учител, а после решава да помогне на Хари с научния му фонд. Майлс, от друга страна, е тийнейджър, който заради свръхспособностите си не може да намери време за нищо; не може да мине дори през есе за прием в колеж, камо ли да се занимава със семейството и приятелите си. Той иска да помага на по-възрастния Човек-паяк и да спасява града в случай на опасност, но постоянно забравя, че хората се нуждаят не само от Човека-паяк – някои от тях искат да виждат Майлс по-често. Историческата кампания отнема приблизително същото време като първата част, т.е. малко под 20 часа. За завършване на картата са необходими още около 8 часа.

Разбира се, на първо място купувате такава игра заради зрелищния екшън, а тук той е в изобилие. Ще има и преследвания из цял Ню Йорк, и битки във виртуална реалност, и битки с босове – много по-интересни, отколкото в първата част. Всичко изглежда фантастично – вместо да показва екрани за зареждане, виртуалният оператор лети над града, героите са невероятно анимирани, специалните ефекти правят хладните сцени още по-вълнуващи. Някои сегменти дори те карат да искаш да ги преиграеш, а извън мисиите има постоянно желание просто да прелетиш над града с голяма скорост – мощта на конзолата ти позволява да го направиш.

В крайна сметка

Първият „Спайдърмен“ на Marvel беше приятна изненада – въпреки очевидните заемки от поредицата „Батман: Аркам“, новият Спайдърмен имаше свое собствено лице: все пак да летиш с паяжина или наметало е нещо съвсем различно. Продължението не се опитва да преоткрие формулата, а предлага всичко същото, само че по-голямо и по-добро. Отвореният свят все още не е най-силната страна на играта, но дори и той е подобрен, като е улеснена навигацията в него. Страхотна екшън игра не само за феновете на комиксите, но и за тези, които харесват качествените и просто вълнуващи екшън игри.

Sony реши да пусне единствения си ексклузив тази година едва в края на есента, но той се оказа отличен. Със страхотен сюжет, още по-разнообразна бойна система и великолепна графика – ако не броим отворения свят, това е образцов ексклузив и страхотен екшън.

Предимства
  •     Вълнуващ сюжет с разнообразни мисии;
  •     много зрелищни епизоди, от които е трудно да откъснеш очи;
  •     богата бойна система с куп способности, джаджи и комбинации;
  •     крилата на паяка ви позволяват да се движите по нов начин из града, който е станал по-голям в сравнение с първата част;
  •     великолепна графика – това е една от най-добре изглеждащите игри за PS5.
Недостатъци
  •     можеше да има още интересни дейности в отворения свят.

Източник: Kaldata

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *