TECHitMedia.NET

Бъди в крак с технологиите!

Проект LGM: Покемоните създават най-точната 3D карта на планетата в историята

Сподели с приятели.

Niantic, разработчикът на популярната игра Pokémon Go, разработва нов проект, наречен Large Geospatial Model (LGM). Брайън Макклендън, старши вицепрезидент по инженерните въпроси на компанията и бивш съавтор на Google Earth, Street View и Google Maps сподели подробности на конференцията Bellingcat на 14 ноември.

Лекцията на Макклендън, озаглавена „Координатите на утрешния ден: защо пространствените изчисления се нуждаят от нова карта“ се фокусира върху професионалната му история и новата технология, която Niantic представи два дни по-рано. Проектът LGM е замислен като аналог на езиковите модели като GPT, само че за физически пространства.

В Pokémon Go играчите се придвижват в реалния свят с помощта на GPS навигацията на смартфона. На екрана се изобразява карта на района, където се появяват виртуални покемони спрямо определени географски координати. За да улови покемон, играчът трябва физически да се приближи до желаното място и да насочи камерата към героя, като активира режима на добавена реалност. Новата функция Pokémon Playgrounds ви позволява не просто да срещате случайни покемони, но и сами да ги поставяте на определени места, създавайки постоянни виртуални точки на интерес, които ще бъдат видими за други играчи.

Именно този механизъм се превърна в основа за събиране на данни в проекта Large Geospatial Model (Голям геопространствен модел).

Разработчиците искат да създадат триизмерен модел на реалното пространство, който ще бъде допълнен единствено чрез сканиране, направено от играчите. За разлика от традиционните системи за картографиране, които използват специално наземно оборудване или сателити, Niantic ще разчита на човешката перспектива – заснемане от нивото на пешеходците, включително и най-малките детайли на местата, които не могат да бъдат уловени от кола или височина.

Технологията не само улавя географското местоположение, но и отчита текстурата, особеностите на пейзажа, архитектурните детайли и дори времевите промени. Всяко сканиране съдържа стотици дискретни изображения, които се комбинират, за да образуват възможно най-реалистичното цифрово копие на нашия свят.

След основния доклад Ник Уотърс, бивш офицер от британската армия и анализатор на Bellingcat зададе директен въпрос за потенциалните военни приложения на технологията. Той заяви, че такива геопространствени модели биха били „невероятно полезни“ за правителствените агенции. Макклендън дипломатично отговори, че сътрудничеството с правителствата е възможно, но постави основно условие: използването на технологията трябва да бъде за граждански цели.

„Ако става въпрос за военно приложение и подобряване на бойното поле, това е очевиден проблем.“подчерта той

Niantic подчертава доброволния характер на събирането на информация. Сканирането е напълно незадължителен процес: потребителят трябва да посети публично достъпно място и съзнателно да инициира проучването. Представителите на Niantic са предпазливи в прогнозите си. Официалният говорител на компанията отбеляза, че LGM е ранен проект, който ще бъде финализиран и усъвършенстван едва след месеци или години. Въпреки това компанията възнамерява да работи по етичните аспекти на технологията по последователен и отговорен начин.

Източник: Kaldata

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *